UTAZÁS

Azért gondoltam, hogy csinálok egy utazásos bejegyzést, mert azt vettem észre, hogy akiknek mesélek egy-egy utunkról, érdeklődve és csodálkozva hallgatja, hogy pl.  jé, Lengyelországba is érdemes menni, ott is van valami, sosem gondolkodtak abban, hogy odautazzanak.

Nem csak 1 hét Korfu repülővel, félpanziós üdülés létezik, hanem rengeteg szuper hely van itt körülöttünk is, ami az előbb említett utazás töredékébe kerül, és pont annyira klassz ( már ha sikerül elrugaszkodnunk a nyár= tengerpart sémától).

Sok embernek, és sok ismerősömnek, a nyaralás = Balaton, vagy tenger.Kifekszenek a partra, egy hétig ott fekszenek, esetleg fagyizni felkelnek meg a sétáló utcát megnézik, aztán annyi.

Nekem teljesen mást jelent az utazás.Szeretek ott lakni, ahol a helyiek, pl. szállodába sosem megyünk.Mindig apartmant foglalunk, az valahogy több lehetőséget ad minden szempontból.

Körbe nézünk az élelmiszer boltokban is, mit mennyiért lehet kapni.Mindig mindenhol szoktunk találni érdekességeket.Ha az ember szállodában van, és elé teszik az ételt, nem is tudja meg, milyen dolgok vannak.

Mindig magunknak szervezem meg a programokat, többfélével is készülök, főleg mert a lányunk is szokott jönni, nem lehet egész nap templomokat nézni.

A másik dolog, amiben biztos vagyok (legalábbis rám meg a páromra igaz), hogy csak úgy lehet kikapcsolódni, ha kiragadjuk magunkat a megszokott környezetből.Sok ismerősömön látom, meg a beszélgetésekből kitűnik, hogy hiába nem ment dolgozni egy hétig és csak lazított otthon, nem nagyon lett kipihenve.Ha a megszokott környezetben vagyunk, ott nem lehet feltöltődni.Ha viszont idegen helyen vagyunk, kikapcsolnak a szokványos gondolatok, és olyanon jár az eszünk, hogy hol ebédeljünk, mit nézzünk meg először, melyik partra menjük le fürdeni stb.

Ezt legjobban Malmöben érzékeltük.3 és fél napot töltöttünk ott először, de az olyan más és olyan tartalmas volt, hogy mindketten úgy éreztük egy hetet tartózkodtunk kint.Ennek a hatása elég sokáig  tartott.

Az is fontos nekünk, hogy ne csak Magyarországon legyünk (ne értse félre senki, nagyon sokat utazunk és szeretjük az országunkat), mert mindenhol az van, ami otthon is: az Aldival szemben egy Lidl, a  felesleges vásárlásra buzdító óriásplakátok az út mentén, hogy a plakáttól nem látni a tájat.

Képzeljétek el, Malmöben a patikákon kívül és belül sem láttunk egy reklámplakátot sem.Nálunk meg nem látni a pultot a reklámtól.Na ez már más téma, hagyjuk is.

Most, hogy így megírtam ezek a bejegyzéseket, arra  jöttem rá, hogy 3 olyan országot ragadtam ki , amihez érzelmi szálak kötnek.

Fogadjátok és olvassátok szeretettel ezeket a beszámolókat.